Aktuality

PROGRAM BUDDY: Inklúzia nebola našou prioritou, deje sa to samo

Nie je to tak dávno, čo som opäť zažila inklúziu. Na lúke behali spolu biele decká, rómske decká, chlapec so zdravotnými znevýhodneniami, medzi nimi starší aj mladší dobrovoľníci. Starší tak, že už mali poriadne vrásky a mladší tak, že ešte iste chodili sami do školy. Všetko to boli deti z centier pre deti a rodiny (pozn. autora. bývalé detské domovy) a ich BUDDIES - dospelí, na ktorých sa môžu tieto deti spoľahnúť.

Čítať viac

Prieskum vnímania inklúzie: Učitelia potrebujú pomoc, napriek tomu sú s nimi žiaci spokojní

Aká je na školách atmosféra? Čo učiteľom pri práci najviac prekáža a čo si o deťoch so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami myslia deti? Prečítajte si podrobné výsledky výskumu, kvalitatívneho aj kvantitatívneho, na školách, ktoré boli súčasťou pilotného ročníka programu Škola inkluzionistov.

Čítať viac

Tlačová správa: Škola inkluzionistov má prvých absolventov a upozorňuje, že slovenskí učitelia potrebujú pomoc

Nadácia pre deti Slovenska spustila v školskom roku 2018/19 pilotný ročník grantovo-vzdelávacieho programu Škola inkluzionistov. Zamerali sa na inkluzívne vzdelávanie na bežných slovenských základných školách. Zúčastnených 20 škôl absolvovalo ročný vzdelávací program, v rámci ktorého sa zapojili do kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu. Jeho výsledky poukazujú na znepokojivý stav v našom školstve. Realizátorom prieskumu bola nezávislá mimovládna organizácia Centrum pre výskum etnicity a kultúry (CVEK).

Čítať viac

Mášina inkluzívna škola: Čím ďalej, tým viac moju tému inklúzie žijem. Až niekedy nemám potrebu o nej rozprávať

Mášu Orogváni poznáte možno skôr ako asistentku dievčatka s Downovým syndrómom, no ona je dnes už členkou programu Škola inkluzionistov zameraného na inkluzívne vzdelávanie detí na slovenských základných školách. Bola a veríme, že i bude jednou z konzultantiek pre zapojené školy. Prvý ročník už o chvíľu, spolu so školským rokom 2018/2019, skončí. Aké bolo tvoriť inklúziu v praxi pre Mášu? Prečítajte si rozhovor.

Čítať viac

Index inklúzie: Akých skupín ľudí sa bariéry, ktoré staviame vo vzdelávacom systéme a v komunitách, najviac dotýkajú?

Naposledy sme sa v rubrike Index inklúzie zaoberali tým, aké bariéry staviame vo vzdelávaní a v spoločnosti voči tým, ktorí by do nej mali a chcú patriť tiež, no my ich z rôznych dôvodov, chtiac či nechtiac, zo spoločnosti vylučujeme na okraj. Dnes sa pozrieme na to, kto sú to tí „tí“, o ktorých toľko rozprávame. Vitajte pri tretej pomyselnej diskusii o inklúzii.

Čítať viac

Ako dobre musí učiteľ poznať sám seba? Veľmi dobre. A ako veľmi by mal byť sám sebou? V maximálnej možnej miere

Priznám sa, keď som si prečítala odpovede Davida Králika na moje otázky prvýkrát, až som zovrela päste a povedala som si, že to snáď ani nie je možné. Otázky som sa predsa pýtala jasné a zreteľné, tak prečo som nedostala aj také odpovede? Až neskôr som si uvedomila, že som ich vlastne dostala – jasné a zreteľné presne tak, ako mi ich ako individualita chcel a mohol dať.

Čítať viac

Kategórie


Tags

zobraziť viac