Späť na zoznam
7. október 2018
Vedeli ste, že…?

Napísali iní: Kto chýba? Spolužiak na vozíku (reportáž týždenníka .týždeň)

Prečítajte si reportáž Denisy Gdovinovej z týždenníka .týždeň o tom, prečo sme sa v Nadácii pre deti Slovenska rozhodli tento rok intenzívne venovať inklúzii na základných školách, ale aj o tom, prečo sa mama mladého Miloša s Aspergerovým syndrómom rozhodla vzdelávať svojho syna radšej doma.

Podľa štatistík je európskym priemerom, že iba 2,38 percenta detí navštevuje špeciálne školy, na Slovensku je to až 6,28 percenta.

Na Slovensku máme viac než 68-tisíc detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, a iba polovica, asi 35-tisíc, je integrovaná v bežných školách.

V roku 2018 požiadali zriaďovatelia škôl o pridelenie finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu na takmer šesť tisíc asistentov učiteľa. Od nového školského roka 2018/2019, teda od septembra 2018, však školy a zriaďovatelia dostali od štátu financie len na 2 375 asistentov. A čo bude s deťmi, ktoré asistenta nedostanú? A čo bude s deťmi, ktoré v škole šikanujú, pretože sú "iné"? Na papieri majú diagnózu, pre ktorú od nich dávajú školy ruky preč alebo ich nezvládajú. 

Musia do špeciálnych škôl alebo na nútený homeschooling. Vtedy oni, deti so zdravotným znevýhodnením či so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ale aj spoločnosť sama prídu o to, čo potrebujú - učiť sa žiť spoločne vedľa seba. 

Prečítajte si reportáž Denisy Gdovinovej z týždenníka .týždeň o tom, prečo sme sa v Nadácii pre deti Slovenska rozhodli tento rok intenzívne venovať inklúzii na základných školách, ale aj o tom, prečo sa mama mladého Miloša s Aspergerovým syndrómom rozhodla vzdelávať svojho syna radšej doma.

Článok nájdete tu: https://www.tyzden.sk/temy/50249/kto-chyba-spoluziak-na-voziku/