Aktuality

11. jún 2019
Aktuality

Prieskum vnímania inklúzie: Učitelia potrebujú pomoc, napriek tomu sú s nimi žiaci spokojní

V rámci ročného vzdelávania absolvovali zapojené školy kvantitatívny a kvalitatívny výskum. Prostredníctvom neho skúmali zástupkyne mimovládnej organizácie Centrum pre výskum etnicity a kultúry (CVEK) atmosféru na školách (zapojených do programu na podporu inkluzívneho vzdelávania), hodnotenie vývoja a materiálneho zabezpečenia či vzťahov medzi jednotlivými aktérmi (učiteľmi, rodičmi, žiakmi). Špecifickou témou boli aj rôzne inkluzívne princípy a práca s deťmi so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami.

Čítať viac

Tlačová správa: Škola inkluzionistov má prvých absolventov a upozorňuje, že slovenskí učitelia potrebujú pomoc

Nadácia pre deti Slovenska spustila v školskom roku 2018/19 pilotný ročník grantovo-vzdelávacieho programu Škola inkluzionistov. Zamerali sa na inkluzívne vzdelávanie na bežných slovenských základných školách. Zúčastnených 20 škôl absolvovalo ročný vzdelávací program, v rámci ktorého sa zapojili do kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu. Jeho výsledky poukazujú na znepokojivý stav v našom školstve. Realizátorom prieskumu bola nezávislá mimovládna organizácia Centrum pre výskum etnicity a kultúry (CVEK).

Čítať viac

Mášina inkluzívna škola: Čím ďalej, tým viac moju tému inklúzie žijem. Až niekedy nemám potrebu o nej rozprávať

Mášu Orogváni poznáte možno skôr ako asistentku dievčatka s Downovým syndrómom, no ona je dnes už členkou programu Škola inkluzionistov zameraného na inkluzívne vzdelávanie detí na slovenských základných školách. Bola a veríme, že bude opäť jednou z konzultantiek pre zapojené školy. Prvý ročník už o chvíľu, spolu so školským rokom 2018/2019, skončí. Aké bolo tvoriť inklúziu v praxi pre Mášu? Prečítajte si rozhovor.

Čítať viac

Index inklúzie: Akých skupín ľudí sa bariéry, ktoré staviame vo vzdelávacom systéme a v komunitách, najviac dotýkajú?

Naposledy sme sa v rubrike Index inklúzie zaoberali tým, aké bariéry staviame vo vzdelávaní a v spoločnosti voči tým, ktorí by do nej mali a chcú patriť tiež, no my ich z rôznych dôvodov, chtiac či nechtiac, zo spoločnosti vylučujeme na okraj. Dnes sa pozrieme na to, kto sú to tí „tí“, o ktorých toľko rozprávame. Vitajte pri tretej pomyselnej diskusii o inklúzii.

Čítať viac

Ako dobre musí učiteľ poznať sám seba? Veľmi dobre. A ako veľmi by mal byť sám sebou? V maximálnej možnej miere

Priznám sa, keď som si prečítala odpovede pána Králika na moje otázky prvýkrát, až som zovrela päste a povedala som si, že to snáď ani nie je možné. Otázky som sa predsa pýtala jasné a zreteľné, tak prečo som nedostala aj také odpovede? Až neskôr som si uvedomila, že som ich vlastne dostala – jasné a zreteľné presne tak, ako mi ich ako individualita chcel a mohol dať.

Čítať viac

Knižnica inklúzie: Dnes odporúča riaditeľka Ligy za ľudské práva Zuzka Števulová

Aj multikulrutalizmus je inklúzia. Ak chceme inkluzívnu spoločnosť, nemali by sme zabúdať na to, že tá nie je len o spoločenskom prijatí detí a dospelých so zdravotnými znevýhodneniami, ale aj o prijatí tých, ktoré tiež veľmi často nazývame inými. Deti a dospelých s iným materinským jazykom, inej farby pleti či iného vierovyznania. Aj preto je najnovším respondentom na zaplnenie našej rubriky Knižnica inklúzie tak trochu iná Zuzka Števulová, riaditeľka Ligy za ľudské práva.

Čítať viac

Kategórie


Tags

zobraziť viac