Príbehy dobrej praxe

Na obsahu tejto sekcie pre Vás práve pracujeme. Ďakujeme za pochopenie. 

Napĺňanie individuálnych potrieb dieťaťa? Dá sa to

Má vaše dieťa individuálne potreby, ktoré v jeho škole napĺňajú? Alebo sa im to vôbec nedarí? Zaujíma vás, aké sú vaše ďalšie možnosti? Snažíte sa zistiť, čo sa skrýva za pojmom individuálne vzdelávanie? Pokúšate sa ho spolu so školou nastaviť na konkrétne potreby vášho dieťaťa? Prečítajte si rozhovor so špeciálnou pedagogičkou a konzultantkou projektu Škola inkluzionistov Luciou Kubíny a možno nájdete odpovede aj na iné otázky.

Čítať viac

PROGRAM BUDDY: Inklúzia nebola našou prioritou, deje sa to samo

Nie je to tak dávno, čo som opäť zažila inklúziu. Na lúke behali spolu biele decká, rómske decká, chlapec so zdravotnými znevýhodneniami, medzi nimi starší aj mladší dobrovoľníci. Starší tak, že už mali poriadne vrásky a mladší tak, že ešte iste chodili sami do školy. Všetko to boli deti z centier pre deti a rodiny (pozn. autora. bývalé detské domovy) a ich BUDDIES - dospelí, na ktorých sa môžu tieto deti spoľahnúť.

Čítať viac

Vznikla publikácia Sprievodca inkluzívneho vzdelávania

Pozeráte sa na krátkeho sprievodcu inkluzívneho vzdelávania, ktorý vznikol v bežnej štátnej základnej škole. Stretli sa tu ľudia, ktorí verili, že prijatie, otvorenosť, podpora a spolupráca pomáhajú všetkým deťom rásť bez rozdielu, či sa im darí v škole, alebo majú problémy s učením, či sa narodili s dobrým sluchom, alebo potrebujú načúvací prístroj, či majú milujúcich rodičov, alebo svojich rodičov nikdy nepoznali, či sa momentálne trápia s matematikou alebo vzťahmi v triede.

Čítať viac

Ako dobre musí učiteľ poznať sám seba? Veľmi dobre. A ako veľmi by mal byť sám sebou? V maximálnej možnej miere

Priznám sa, keď som si prečítala odpovede pána Králika na moje otázky prvýkrát, až som zovrela päste a povedala som si, že to snáď ani nie je možné. Otázky som sa predsa pýtala jasné a zreteľné, tak prečo som nedostala aj také odpovede? Až neskôr som si uvedomila, že som ich vlastne dostala – jasné a zreteľné presne tak, ako mi ich ako individualita chcel a mohol dať.

Čítať viac

Britský zázrak?

Verejná prednáška Marka Penfolda, Sophie Brayovej a Kim Kentovej, ktorú zorganizovala Nadácia pre deti Slovenska v spolupráci s Koalíciou za spoločné vzdelávanie, s podporou Plesu v opere a Orane Slovensko a. s. sa uskutočnila v utorok 23. októbra v Lab café. Britskí hostia učia na poprednej Babington Academy v Leicestri a venujú sa vzdelávaniu rómskych detí zo Slovenska s mimoriadnymi výsledkami. Túto školu navštevuje 1217 študentov, z ktorých až 610 nepoužíva anglický jazyk ako svoj prvý jazyk.

Čítať viac

Kategórie


Tags

zobraziť viac