Vedeli ste, že…?


Kategórie


Tagy

Diskusia v Bratislave: Odpovedali sme na odvekú otázku - zabíjajú známky vnútornú motiváciu dieťaťa?

V bratislavskom Satori Stage sme sa v deň odovzdávania polročného vysvedčenia 31. januára rozprávali o tom, ako známky negatívne vplývajú na motiváciu detí, ale aj o iných nástrojoch, ktoré rozvíjajú ich potenciál. Spolu s našimi hosťami sme navyše rozobrali praktický príklad zavedenia systému slovného hodnotenia na základnej škole u Filipa v Banskej Bystrici.

Čítať viac

Inklúzia si opäť našla svoje miesto na Plese v opere

V poradí 19. ročník Plesu v opere bol opäť dobročinný. Aj tento rok putujú príspevky hostí na inkluzívne vzdelávanie priamou podporou grantového programu Škola inkluzionistov. Historickú budovu Slovenského národného divadla tak 12. januára opäť naplnila štedrosť.

Čítať viac

Tlačová správa: Inkluzívne vzdelávanie môže fungovať v praxi aj na slovenských školách

Už od roku 1992 je tretí decembrový deň označovaný ako Medzinárodný deň osôb so zdravotným postihnutím. Pri tejto príležitosti je dôležité upriamiť pozornosť aj na deti a vzdelávanie. Práve deti so zdravotným znevýhodnením sa totiž často stretávajú s odmietnutím na bežných školách, ktoré im nedokážu zabezpečiť podmienky na spoločné vzdelávanie so svojimi kamarátmi a musia byť umiestnené do špeciálnych škôl.

Čítať viac

Napísali iní: Peter Dráľ: V školstve sa závery vyvodzujú na základe mýtov, nikto doteraz nezisťoval, ako skutočne funguje

Meno Peter Dráľ je v oblasti vzdelávania už pomerne známe, mali by ste ho poznať aj vy. Je analytikom iniciatívy To dá rozum, no aj riaditeľom občianskeho združenia Nové školstvo zameraného na reformu vzdelávania. Predtým dve desiatky rokov pracoval na projektoch venovaných pochopeniu inakosti v Nadácii Milana Šimečku. Prečítajte si rozhovor s Petrom, ktorý vyšiel na portáli www.heroes.sk

Čítať viac

Zistili iní: Profesijný rozvoj vyučujúcich má vplyv na celkové skvalitnenie vzdelávacieho systému. Tí slovenskí sa však vzdelávajú menej ako kolegovia zo susedných krajín

Slovenskí učitelia a učiteľky sa v porovnaní s ostatnými kolegami z iných krajín ďalej vzdelávajú menej. Zatiaľ čo priemer krajín OECD je 71% ďalej sa vzdelávajúcich vyučujúcich, na Slovensku je to približne 39%. Vyplýva to z údajov OECD ale aj iniciatívy To dá rozum. Prečítajte si ich tlačovú správu.

Čítať viac