V bratislavskom Satori Stage sme sa v deň odovzdávania polročného vysvedčenia 31. januára rozprávali o tom, ako známky negatívne vplývajú na motiváciu detí, ale aj o iných nástrojoch, ktoré rozvíjajú ich potenciál. Spolu s našimi hosťami sme navyše rozobrali praktický príklad zavedenia systému slovného hodnotenia na základnej škole u Filipa v Banskej Bystrici.
Čítať viacV poradí 19. ročník Plesu v opere bol opäť dobročinný. Aj tento rok putujú príspevky hostí na inkluzívne vzdelávanie priamou podporou grantového programu Škola inkluzionistov. Historickú budovu Slovenského národného divadla tak 12. januára opäť naplnila štedrosť.
Čítať viacUž od roku 1992 je tretí decembrový deň označovaný ako Medzinárodný deň osôb so zdravotným postihnutím. Pri tejto príležitosti je dôležité upriamiť pozornosť aj na deti a vzdelávanie. Práve deti so zdravotným znevýhodnením sa totiž často stretávajú s odmietnutím na bežných školách, ktoré im nedokážu zabezpečiť podmienky na spoločné vzdelávanie so svojimi kamarátmi a musia byť umiestnené do špeciálnych škôl.
Čítať viacAlarmujúci stav podporných služieb v materských, základných a stredných školách na Slovensku sa pravdepodobne nezlepší ani v budúcom roku. Svedčí o tom návrh štátneho rozpočtu na rok 2019, ktorý sa aktuálne prerokúva v Národnej rade SR.
Čítať viacMeno Peter Dráľ je v oblasti vzdelávania už pomerne známe, mali by ste ho poznať aj vy. Je analytikom iniciatívy To dá rozum, no aj riaditeľom občianskeho združenia Nové školstvo zameraného na reformu vzdelávania. Predtým dve desiatky rokov pracoval na projektoch venovaných pochopeniu inakosti v Nadácii Milana Šimečku. Prečítajte si rozhovor s Petrom, ktorý vyšiel na portáli www.heroes.sk
Čítať viacSlovenskí učitelia a učiteľky sa v porovnaní s ostatnými kolegami z iných krajín ďalej vzdelávajú menej. Zatiaľ čo priemer krajín OECD je 71% ďalej sa vzdelávajúcich vyučujúcich, na Slovensku je to približne 39%. Vyplýva to z údajov OECD ale aj iniciatívy To dá rozum. Prečítajte si ich tlačovú správu.
Čítať viac